20 kwietnia odbył się w naszej szkole Dzień Nowych Technologii. Imprezę uświetniło stoisko samochodów elektrycznych marki Tesla S i Tesla X a także samochód całkowicie elektryczny - volkswagen golf.obraz00059 cr
Na uwagę zasługuje główny patron wydarzenia - Stowarzyszenie Elektryków Polskich, dzięki któremu mieliśmy okazję zapoznać się z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi.

W tzw. balonie pokazano nowe technologie, rozwiązania wykorzystywane w zajęciach dydaktycznych. Ciekawie zaprezentowano  prace i projekty naszych uczniów biorących udział konkursach. Zdjęcia podzielone na dwie galerie.

Z przyjemnością informuję, że Zespół Szkół Elektrycznych nr 2 w Poznaniu jest od dnia 19 kwietnia certyfikowanym Laboratorium Edukacyjnym ECDL. W razie pytań zapraszam - Artem Nowicki.

ecdl

„W zdrowym jabłku - zdrowy duch” , w myśl tego hasła upłynął dzień przyjęcia kolejnych skrzyń jabłek. Chłopaki ochoczo wypakowali worki owoców układając na naszym dziedzińcu w stosy. Wszystkich uczniów zapraszamy do zabrania naturalnej bomby witaminowej !

W dniach 9 – 13 kwietnia 2018 roku 53 uczniów wraz z p. dyr. Zbigniewem Adamczakiem, p. Iwoną Bartecką, p. Julitą Zemmler i p. Wojciechem Bakulinem pojechali na zieloną szkołę do Soblówki, małej wsi zagubionej w Beskidzie Żywieckim.

Co robiliśmy?

W poniedziałek wjechaliśmy na Górę Żar - kolejką, a jakże! Oglądaliśmy elektrownię szczytowo – pompową. A w dół to już na piechotę, a właściwie biegiem.

Wtorek spędziliśmy czynnie na szlaku turystycznym. Zdobyliśmy Halę Rycerzową.

W środę byliśmy w Istebnej w Kurnej Chacie „U Kawuloka”. Tu zobaczyliśmy wyposażenie górskiej kurnej chaty, unikatowe muzyczne instrumenty pasterskie i posłuchaliśmy ich brzmienia, pośmialiśmy się przy gawędzeniu gospodarza. Stamtąd pojechaliśmy do Wisły, którą zwiedzaliśmy śladami Adama Małysza. Weszliśmy na skocznię im. Adama Małysza, byliśmy w Galerii trofeów naszego mistrza, a na deptaku Wiślańskim podziwialiśmy jego gwiazdę zatopioną w chodniku, wśród innych gwiazd sportu. Niestety nie mogliśmy posmakować czekoladowego Adama Małysza i jego czterech kryształowych kul, ponieważ były za szybą.

W czwartek, nasz przewodnik – Pan Grzegorz dał nam nieźle w kość. Dotarliśmy do schroniska na Hali Lipowskiej, po drodze podziwialiśmy „dywany z krokusów”. Nogi bolały, oj bolały... Wieczorem czekało na nas ognisko.

Pogoda była znakomita! Zobaczcie na zdjęciach!

W piątek nie chodziliśmy po górach tylko po muzeum Browaru w Żywcu. A potem - do domu.

Przygoda w Soblówce, choć pięciodniowa - skończyła się zbyt szybko.

Iwona Bartecka

Fotorelacja z "drzwi otwartych", które miały miejsce 5 kwietnia 2018r. Zapraszamy do zakładki - czytaj wiecej.

W piątek, 6 kwietnia br. reprezentanci szkoły oddali hołd ofiarom niemieckiego terroru z okresu II wojny światowej. Tego dnia w Forcie VII w Poznaniu, pierwszym niemieckim obozie koncentracyjnym w okupowanej Polsce, odbyły się uroczystości inaugurujące cykl wydarzeń w związku z obchodzonym w kwietniu miesiącem pamięci narodowej.
Naszą szkołę reprezentował poczet sztandarowy w składzie: chorąży – Michał z kl. 2b oraz asysta, czyli Kinga i Weronika, uczennice kl. 4c.

W piątek, 13 kwietnia delegacja szkoły poprzez uczestnictwo w Mszy św., odprawionej w kościele Ojców Dominikanów oraz w uroczystości pod Pomnikiem Katyńskim w Poznaniu, pokłoniła się Ofiarom Katynia i Sybiru.

W składzie pocztu sztandarowego wystąpili: chorąży – Krzysztof z 2c, asysta: Aleksandra, Kinga, Weronika (wszystkie z kl. 4c).

Dla trojga dziewcząt, uczennic klasy maturalnej, był to jednocześnie ostatni występ w tym charakterze.
Kinga i Ola dołączyły do składu jako pierwszoklasistki, czyli w 2014 roku, Weronika dwa lata później. W tym czasie uświetniały niemal każdą szkolną i pozaszkolną uroczystość, wielokrotnie mężnie i cierpliwie znosząc niedogodności natury i kaprysy aury. Wszystkie swą wzorową postawą, zaangażowaniem i obowiązkowością pozostaną wzorem dla tych, którzy w przyszłości dostąpią zaszczytu służby w poczcie sztandarowym. Żegnamy je przeto z bólem, choć bardzo serdecznie, a za wszystkie lata – DZIĘKUJEMY!

Krzysztof Sobański

IMG 0414

Edukacja prawna w Sądzie Rejonowym - Poznań Stare Miasto - kiedy musimy a kiedy możemy iść do sądu?